Należy pamiętać, że klient tak naprawdę robiąc zakupy przez internet, kupuje zdjęcie a nie produkt…
Z angielskiego termin określający przedstawienie produktu za pomocą statycznego obrazu. Pierwszy człon może wskazywać, że mamy do czynienia z paczką zdjęć, jest to mylne, a termin określa jedno zdjęcie. Często zamiennie korzysta się z terminu zdjęcia produktowego. Najczęściej zdjęcia produktowe przedstawiają produkt na jednolitym tle i są poddane podstawowej obróbce. Kolejne ujęcia tego samego produktu lub serii produktów charakteryzuje powtarzalność oświetlenia.
Żeby wykonać zdjęcie produktowe na potrzeby marketingowe wymagana jest odpowiednia wiedza, doświadczenie i właściwy dobór sprzętu fotograficznego, co pozwala na wykonanie zdjęć profesjonalnie. Zdjęcia amatorskie nie są pozytywnie odbierane przez klientów. Bardzo często cechuje je niska jakość, mała rozdzielczość bądź mało interesujący sposób przedstawienia produktu.
– Katalogach
– Banerach reklamowych
– Sklepach internetowych
– Ulotkach
– Gazetach
– Stronach www
W swojej pracy wykorzystuje sprzęt wysokiej jakości, który pozwala na fotografowanie w wysokich rozdzielczościach (>20Mpx) a do właściwego odwzorowania kolorów używam skalibrowanych monitorów Eizo oraz pigmentowych wzorników fotograficznych.
Zdjęcia przygotowane dla Ciebie są poddane podstawowemu retuszowi oraz zoptymalizowane pod kątem Twojego sklepu lub strony (rozdzielczość, kadr), może posiadać również znak wodny.
Zdjęcia cechuje dobór indywidualnego oświetlenia studyjnego do danego produktu oraz zaawansowana postprodukcja:
– Poprawa jasności, koloru, kontrastu, ostrości
– Usuwanie drobinek kurzu
– Dodawanie cienia lub odbicia przedmiotu
– Poprawa perspektywy
Nie każda rzecz na zdjęciu wygląda korzystnie tak jak w rzeczywistości, stąd też pewnym produktom trzeba poświęcić więcej pracy…
Przede wszystkim przedmioty powinny być czyste z jak najmniejszą ilością niedoskonałości i skaz. Gdy przedmioty przed wykonaniem wymagają złożenia lub wyprasowania to należy je w miarę możliwości dostarczyć w takiej własnie formie. Z produktów odzieżowych, galanteryjnych należy usunąć zbędne metki, naklejki i zawieszki czyli wszystko to co nie jest potrzebne do zdjęć. W przypadku gdy nie są Państwo w stanie wykonać wyżej wymienionych czynności, mogą zostać wykonane na miejscu w studio, co zostanie skalkulowane przy wycenie zlecenia.
– Ilość produktów
– Sposób fotografowania
– Wielkość i specyfika (produkt prosty, produkt złożony)
– Poziom retuszu zdjęć
– Stylizacja produktu
– Czas realizacji
– Długość współpracy
Wysyłając zapytanie o szczegółową wycenę, proszę podać takie informacje jak ilość produktów i zdjęć na produkt, opisać co to za produkt, a dodatkowo można przesłać przykładowe zdjęcia jaki efekt chcielibyście otrzymać. Wszystko to jest bardzo istotne do wyceny i pozwala dokładnie oszacować potrzebny nakład czasu
Mogą Państwo wykonać jedno zdjęcie próbne produktu, które otrzymacie w niższej rozdzielczości i ze znakiem wodnym co pozwoli sprawdzić, czy efekt końcowy będzie satysfakcjonujący.